FAQ - Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får in.

Erbjuder ni fler produkter än de som listas i webbutiken?

Happy Branding har ett av marknadens mest omfattande sortiment. På vår sajt hittar du tusentals profilprodukter i ett stort antal kategorier men skulle du vara intresserad av en specifik produkt som våra konkurrenter har men vi inte har? Kontakta oss så tar vi fram det!

Vilket format är bäst för tryckfilen?

Tryckfilen ska skickas till oss i en vektoriserad version vilket betyder att du enklast sparar den som en EPS-fil. Beroende på tryck kan det också räcka med en högupplöst bitmappsfil, t.ex. en JPEG-fil med en upplösning på åtminstone 300 dpi. Är du osäker på hur dessa filer fungerar kan du kontakta oss för hjälp.

Vad är en EPS-fil?

Som du kan läsa ovan är en EPS-fil ett vektor-format. Vilket innebär att filen/loggan kan förstoras och förminskas utan att bildkvaliteten påverkas. Det är viktigt att använda vektor-filer vid profiltryck för att inte påverka kvaliteten på trycket.

Jag har inte en EPS-fil, kan ni hjälpa mig skapa en?

Alla som beställer från oss kan få sin logga eller sitt motiv omvandlat till en EPS-fil helt utan kostnad.

Hur vet jag om min logga är en EPS-fil?

Det är enkelt då alla EPS-filer har ändelsen .eps. Däremot är det inte säkert att filen är i vektor-format och det enda sättet att kontrollera det är i ett professionellt ritprogram.

Kan jag få en skiss på mitt tryck?

Ja, innan din beställning bekräftas och skickas till tryck måste du godkänna en digital skiss (korrektur). Din order är inte bindande förrän korrekturen godkänts.

Är frakten gratis?

Nej, en extra fraktavgift tillkommer för varje order.

Hur lång är er leveranstid?

Vår genomsnittliga leveranstid är 2-4 veckor men det varierar från produkt till produkt. På vår plattform kan du hitta detaljerade uppgifter inklusive fraktinformation om varje enskild produkt.
Om du har bråttom och behöver placera en tidskänslig order kan vi i många fall hjälpa dig skära ner på leveranstiden. Det är viktigt att du kontaktar oss angående korta deadlines innan du placerar din order så att vi kan kontrollera om vi kan möta dig krav.

Erbjuder ni expressleverans?

I dagsläget har vi ett begränsat sortiment med varor som kan beställas med expressleverans.

Hur levereras min order?

Alla beställningar skickas som företagspaket.

Kan jag leverera till mer än en adress?

Kontakta oss och berätta vilken mottagaradressen är så ser vi till att leveransen kommer rätt.