Allmänna Villkor

 

1. Tillämplighet och definitoner

1.1. Dessa allmänna villkor (“Villkoren”) gäller för avtal där en kund (“Kunden”) köper produkter från H Branding AB (“Säljaren”) men även för offerter, ordrar eller andra affärsförbindelser.

1.2. Kund hittar all information om produkter och priser via www.happybranding.se som är Säljaren digital säljkanal. Kunden godkänner dessa Villkoren vid beställning genom att digitalt acceptera offert och korrektur.

2. Avtalets innehåll

2.1 Säljaren skickar alltid bekräftelse på din order efter att en beställning är placerad. Kund som har ett eget kundkort kan under “Mina sidor” hitta ordrar samt historik av orderbekräftelser.

2.2 I samband med en orderbekräftelse kommer Kund att få en kopia på beställningen tillsammans med en kopia på fakturan samt en skiss över de varor Kund beställt (kallat en korrektur). Kund skall granska fakturan samt korrekturen och se till att allt stämmer innan offerten godkänns.

3. Priser

3.1. Alla priser på Säljarens hemsida är angivna utan moms. Momsen är 25%, undantag för livsmedel som har 12% moms.

3.2. Samtliga priser på Säljarens hemsida är angivna i Svenska kronor

3.3. De priser som redovisas på Säljarens hemsida gäller tillsvidare, dock så kan detta ändras vid exempelvis förändring av valutakursändringar, råmaterialpriser, skatter eller felskrivningar.

4. Produkter och artiklar

4.1. De produktbilder som presenteras på Säljarens hemsida är en fingervisning om produkten, produktens färg, storlek samt utförande. Säljaren kan tillhandahåll Kunden provexemplar innan Säljaren lägger en order.

4.2. Kunden tar sig rätten att hantera produkten på ett korrekt sätt när det kommer till rengöring och underhållning.

5. Leverans och transportvillkor

5.1 Observera att normal leveranstid är 2-4 veckor beroende på produkt och tryck.

5.2 Kundens varor kommer skickas direkt från Säljarens tryckerier och beställer Kunden flera varor på samma gång kan de skickas från olika tryckerier, där av kan det att levereras vid olika tillfällen. Kunden kommer få mer information om detta i samband med att bekräftad order. Säljaren har alltså rätten att delleverera en order.

5.3 Alla beställningar fraktas med pålitliga aktörer såsom Postnord, DHL, FedEx, UPS, TNT eller Schenker.

5.4 Skulle Kunden under något steg av processen stöta på problem eller ha frågor råder vi Kunden till att kontakta Säljarens kundtjänst.

5.5 Kunden ansvarar för att informerar om eventuella leveranshinder. Såsom portkod, väghinder eller ombyggnationer och att de förmedlas till Säljaren innan Kunden godkänner offert.

5.6 Det faller under Säljarens ansvar att se till att alla paketen levereras till Kunden i utmärkt skick utan skador. Alla varor levereras i företagspaket till den adress Kunden angivit vid beställningen.

6. Frakt och avgifter

6.1 Kostnaden för frakt varierar från paket till paket samt vart beställningen ska skickas. Därför råds Kunden till att kontrollera kostnaden innan ordern placeras.

6.2 Kunden tar en fakturaavgift på 35 kr.

7. Betalningsvillkor

7.1 Säljaren erbjuder kunder med godkänd kredit 30 dagars faktura.

7.2 Vid ej godkänd kredit tar Kunden emot förskottsbetalning via bankgiro.

7.3 Om betalning ej tillhandahåller Säljaren enligt avtalad tid förbehåller sig Kunden att betala dröjsmålsränta på 10%. Kunden kommer att få en påminnelsefaktura samt en påminnelseavgift på 35 kr.

7.4 Säljaren äger de sålda varor till fullo fram tills dess att en fullständig betalning mottagits.

8. Reklamationer

8.1 Det faller under Kundens ansvar att kontrollera att mottagen vara är korrekt och utan skador. Varor som är felaktiga skall reklameras inom 10 dagar. Om felet har uppkommit under transporten, ska Kunden vända sig direkt till transportören.

8.2 Skulle Kunden ta emot en vara som är felaktig eller skadad ombeds Kunden att kontakta Säljarens kundtjänst omedelbart.

8.3 Om Säljaren inte har reklamerat en vara inom 10 dagar från att varan har tagits emot, förloras rätten att åberopa felet.

9. Ångerrätt

9.1 Säljaren försöker alltid i den utsträckning det är möjligt att avbryta Kundens order. Däremot kan Säljaren inte garantera att det är möjligt beroende på hur långt gången ordern är, framför allt efter att en korrektur (digital skiss) godkänts. Säljaren tar sig rätten för debitering för alla kostnader som uppkommit. Säljaren tar beslut utifrån enskilda fall.